Sunday 11 March 2012

Kerachut Beach~

Assalammualaikummm~ :) cuaca dilaporkan mendung sahaja disini. So, adik-adik dilarang keluar rumah dikhuatiri hujan yang lebat melanda di negeri ini. Sekian. Iklan daripada penaja. =.= |hehe|
Sebenarnya aku dah janji kan dengan korang yang aku nak cerita tentang Kerachut Beach yang aku pergi awal bulan hari tue. |huhu| sorry, lama korang menunggu. Ya, aku tak kan lupanya :)



Diikutkan pelan awal, lepas praktikal ni ingatkan nak pergi lagi Kerachut Beach ni tapi tak de rezeki pulak nak pergi dengan kawan-kawan. Yelah. Masa tak de la. Tak pelah, nanti cuti mid semester, jejak la tue di bumi Penang lagi. InsyaAllah. Lagipun, dah ada orang nak tolong bawakan. Ada siapa-siapa lagi nak ikut? |hahhahaha| sila-sila. Daftarkan nama anda.



Di sini jugak, aku ada amik gambar buat tatapan kawan-kawan terutamanya untuk wani, eha dan akak tersayang. Aku pun tak pasti dia sendiri dah pergi belum. Entah. Tak pe, nanti aku tanya dia :) peace!! Pantai Kerachut ni boleh la untuk siapa-siapa yang suka benda-benda yang mencabar. Jom la. Tapi untuk kawan-kawan aku yang tak berapa ganas sangat tue, ok la pantai kerachut ni untuk dieorang :P alah, selembut-lembut intan tue pun boleh je.. Dia jalan dan terus berjalan dengan akar pokok berlingkar-lingkar dalam hutan tue, akhirnya sampai jugak pantai.




Walau tiga puluh minit, huhhh lambat lagi kot. Kan aku cakap aku tertipu :P Aku ingat jalan ke pantai kerachut tue senang je sekali jalannya macam ni. ishhhh! sumpah nak pergi lagi ! Kalau nak pergi naik bot pun boleh. So, tak la keluar peluh sangat-sangat tapi bagi mereka yang ingin melihat kehijauan alam semulajadi better jalan kaki ke sana :) Ayuhhh. 




Pertemuan antara air masin dan air tawar. SubhanaAllah. Kuasa Allah. Cer teka mana lagi tumpat? Bagi mereka-mereka yang dah pergi, dia dah boleh bayangkan dengan sendirinya dah. Kan3?? |hehehe|




Nak balik, better naik bot.. Nanti boleh tengok buaya.. |hahaha| Nanti boleh tengok air. ~jakun. Naik bot pun mempunyai risiko yang tinggi jugakk. Sekarang ombak tengah mengganas tau tapi tak la seganas tsunami. InsyaAllah. Jauhkan bencana itu berulang kembali. Amin.




Nampak tak batu tue macam kepala buaya? |huhu| Tadi orang cakap tak nak percaya :p  yang penting, itu hanya hakisan air masin ye, geografi,, aku rindu kau !! okey la sampai disini sahaja. Nanti kita-kita sambung lagi. Daaa... Assalammualaikumm. Walau hati sakit, ukirkan bibir anda untuk tersenyum :)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)