Thursday 10 March 2016

Journey #2



Assalammualaikum dan haiii :) 

Baru sambung degree, semester tiga ni sudah didedahkan dengan cara buat projek untuk tahun akhir nanti. Jom gelak beramai ramai. Ready ke tak ready ke, kena buat jugak |hahaha| Aku sendiri pun tak tahu perasaan aku macam mana tapi seriously takut. Apa benda aku nak research? Benda ni kena kaji dulu baru boleh buat. Prof kata, student degree kena banyak duduk kat library. Study journal semua. Mindset pun dah tak boleh macam student diploma. So aku pandang ain, ain pandang aku. Lepastu berhuhuhu la kami (^________^)


So dekat seni Dr ada senaraikan bidang bidang untuk buat research. Diantaranya adalah :

  1. Valuation
  2. Real Estate Agency
  3. Property Management
  4. Facilities Management
  5. Real Estate Economics
  6. Property Development
  7. Land Law
  8. Land Policy
  9. Real Estate Planning
  10. Property Marketing
  11. Building Maintenance
  12. Property Market


Semuanya ada dua belas bidang yang dibenarkan untuk buat research bagi kos aku iaitu pengurusan hartanah. Ada dua bidang yang aku dah selected. Macam best je bidang tu tapi tak tahu kalau betul betul nak submit proposal, aku tukar bidang lain pulak. Aishhh. Tak boleh jangka aku ni ^^


Tak apa la, bagi aku study dulu tentang bidang bidang ni. Nanti dah dapat bidang untuk research, aku share okey. Tu pun kalau interesting dan aku faham untuk explain |hahaha| Okey. Jumpa lagi! Bubyeeeee (^______^)

4 comments:

  1. Wah.. tak sabar nak baca entri seterusnya.. bila dah cakap pasal final project mesti mood nak main2 dah terbang kan..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeke? Tunggu okey next entry. Hihi. Mood main main habis dah terbang.. Takut. Hihi^^

      Delete
  2. huhuhu samalah kadang-kadang pressure jugak life degree ni T_T all the best kak anis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahu tak pe.. pressure. Haishhh. Kuatkan semangat. Thanks fieyqa dan selamat maju jaya jugak! ^^

      Delete

Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)