Saturday 5 March 2016

Journey #1

Perjalanan aku baru bermula . . .


Assalammualaikum semua dan haiii :) Alhamdulillah. Sudah semiggu bergelar pelajar degree. Baru seminggu. Belum sebulan. Belum setahun. Dua tahun. Yeayy! Habis belajar :D Minggu ni memang penat tapi okeyla boleh la join giveaway, update entry baru kan. Btw assgnment untuk subject core iaitu investment dah dapat pun, lecturer suruh cari bangunan commercial. Mati la nakkk. Rasanya macam nak cari hotel sebagai case study. Untuk subject CTU pun ustazah dah suruh cari tajuk. So rasanya macam dah nak stress je |hahahaha| (^_______^)


Isnin haritu daftar semua, aku tak masuk kelas pun lepastu |huhuhu| tapi lecturer masuk kelas uolls. Mungkin ada bincang sikit tentang pengecualian kredit. Makk tak datang, so makk tak tahu apa apa. Hari selasa baru masuk kelas. Tu pun kelas bahasa makk tak pergi. Makk pilih bahasa Al Quran untuk degree nih. Semoga Allah permudahkan. Amin :) Kawan kawan lain selalu cakap, "senangla dah ada basic, boleh la amik bahasa tu." Dalam hati aku, "habis yang korang amik mandarin tu ada basic ke?" |hohoho| :)


Hari khamis dan jumaat ada program pemantapan minggu destini siswa. Biasala progam uitm dihatiku |huhuhu| So dengar je la ceramah. Ceramah ni untuk memupuk kasih sayang terhadap uitm perak tu sendiri. Penceramah tu cakap, kite kena bangga belajar di uitm perak sebab uitm perak ni adalah satu satu cawangan yang ada buat master dan phd selain diploma dan degree. Alhamdulillah la kan. Mana tak nya, uitm kedua terbesar kan. Yang first mestila shah alam :D


Tak kesahla belajar kat mana pun janji, usaha tu ada. Alhamdulillah sekali lagi. Lecturer untuk part 3 ni baik baik belaka. Harap harap, senangla untuk score tapi rasanya macam susah je bila lecturer ada cakap tentang apa yang akan belajar time part 3, 4, 5, dan 6. Ntahla, aku pun tak nampak lagi perjalanan di hadapan aku nih. Aku harap tak terus gelapla sebab aku takut kegelapan. Menakutkan je untuk hadapi masa depan. Aku harap, aku boleh bawak la estate management nih. Amin (^______*)


Okeyla, good luck untuk semua. Jaga diri. Jaga solat. Jaga hubungan dengan Allah. Jaga hubungan dengan encik abah dan puan ibu. Jaga hubungan dengan orang sekeliling. Assalammualaikum. Haaaa.. Hormat pensyarah tu penting ye kawan kawan. Pensyarah memang masuk dengan semua orang tapi certain part tu, wajib respect beliau. Beliau bukan kawan kitee. Thank you :)


Why you choose uitm perak? - I choose to be here because I love uitm perak and uitm perak near with my house.

Where your secondary school? - kluang high school - your school is a big enemy for my school in basket ball.  lalalaala ~ elc 650 


*** Laaa.. tak sangka lecturer aku dulu sekolah sains johor sebelum beliau sambung belajar ke usa. Aiii. Jodoh!

4 comments:

  1. seronoknya dngar.. :D good luck harungi diri as degree student.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks dear :) doakan Anis dapat harungi semuanya dengan tabah ^^

      Delete
  2. adik cikja belajar kat perak! uitm dia okay je. besar jugak, penat nak jalan kaki, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adik cikja kos apa? Hihi ^^ tau tak pe, penat nak jalan kaki.

      Delete

Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)