Friday 18 November 2016

PROGRAM DIET HCG - DR MALINDA



Assalammualaikum dan haiii semua :) Harap semua sihat la hendaknya.. InsyaAllah. Seperti yang kita tahu, kesihatan badan adalah sesuatu yang termahal bagi kita. Sekarang ni masih muda, memanglah semua nampak sihat tetapi masa akan datang, kita tak tahu apa prestasi tubuh badan kita ni.. Macam mana? Makin membesar ke, makin mengecil ke, sihat atau tak.. Kita tak tahu. Oleh itu, bermula sekaranglah kita perlu menjaga tubuh badan kita kerana tubuh badan merupakan satu aset yang berharga, kalau rosak.. Memang tak boleh buat apa dah. Siapa sokong? Angkat tangan! ^^


Hari ini, Anis nak review sikit tentang PROGRAM DIET HCG oleh DR MALINDA. Apa itu? Macam mana tu? Tak faham? Harga macam mana? Selamat kah? Untuk siapa? Wanita hamil selamat ke jika ingin mencuba? Banyak sungguh pertanyaan kan? Okay, mari sini Anis jawab satu satu ye. Kalau Anis tak dapat jawab, kita ada Dr. |heehe| Boleh je tanya Dr Malinda sendiri. Okay? :D


Sebelum tu, jom kita mengenali siapa Dr Malinda.
Dr Malinda Mohd Ali adalah Pakar Penuaan Sihat dan Obesiti dari Future Wellness Sdn Bhd, Health and Training Consultancy. Beliau merupakan seorang doktor perubatan yang mempunyai 15 tahun pengalaman dan merupakan seorang coach lebih 4 tahun di dalam program HCG serta membantu lebih 300 orang client untuk mencapai berat idaman. Selain itu, beliau juga seorang speaker lebih 1000 jam ceramah dan seminar anjuran swasta dan kerajaan. Satu lagi yang lebih menarik tentang Dr Malinda ni juga merupakan panel jemputan di dalam segmen Penuaan Sihat di Wanita hari ini (TV3) dan Nasi Lemak Kopi O (TV9) Serta merupakan penulis artikel kesihatan di dalam Majalah i-Sihat.



So sekarang ni baru boleh rungkaikan lebih mendalam apa itu PROGRAM DIET HCG oleh DR MALINDA. Okay, program ini adalah program kurus bagi mereka yang mempunyai masalah berat badan. Obesiti di dalam perkataan  mudahnya. Bila badan dah semakin membesar, lemak di sana sini.. Anis nasihatkan buatlah sesuatu supaya tiada penyakit lain turut mengundang. So jalan penyelesaian sertailah PROGRAM DIET HCG - Jom Kurus!! Anda akan dipantau sendiri oleh Dr Malinda. So jangan risau okay!

Apa itu HCG? - Human Chorionic Gonadothrophin. Ia merupakan hormon yang dihasilkan dalam badan manusia dan juga hormon ini akan menjadi tinggi kepada wanita hamil. HCG akan membantu perkembangan bayi yang sihat dan membantu hypothalamus merangsang mengeluarkan lemak lemak tersimpan untuk digunakan sebagai sumber tenaga. Ia juga berfungsi sekiranya tubuh berada dalam kebuluran dengan menggunakan lemak tersimpan sebagai sumber pembakaran tenaga - 1,500 sehingga 4,000 kelori sehari sebagai tenaga.

Rawatan HCG untuk obesiti ini telah dimulakan oleh Dr Simeons merupakan seorang doktor British. HCG memainkan peranan yang penting untuk mengurangkan lemak melalui tindakan kepada satu bahagian otak yang dipanggil Hypothalamus. Stress, trauma, toksin, electromagnetic field dan tabiat buruk pemakanan yang mengandungi banyak lemak trans, gula dan bahan pengawet boleh menyebabkan kerosakan hypothalamus. Kerana itulah, banyak lemak terkumpul di perut, peha dan lengan.

Bagaimanakah program ini boleh membantu? Okay, semua manual dan menu permakanan akan disediakan. Jangan risau. menu makanan untuk program diet ni adalah sangat sedap, kita sendiri je yang tak pernah try.. Asyik cakap, burger lagi sedap, kfc lagi sedap.. Walhal itu semua akan mengundang penyakit. Allahu. Program ini adalah seperti DETOX program, diet yang diambil adalah diet yang sihat tanpa gula serta mempunyai karbohidrat yang sihat, rendah lemak. Makanan segera dan terproses adalah dilarang sama sekali. Program ini juga adalah untuk membersihkan sel sel badan dan bukan hanya untuk kurus sahaja tau. Wow! two in one.


Adakah saya akan lapar sepanjang program ini? - Percayalah, anda akan berasa kurang lapar kerana HCG akan menggunakan lemak tersimpan dalam badan sebagai sumber tenaga  dan ia memberikan 1,500 sehingga 4,000 kelori sehari sebagai tenaga. Selain itu, anda akan dibekalkan dengan supplement sebagai nutrisi tambahan.


Berapa berat badan saya boleh turun? - 0.5kg sehari, bergantung kepada individu tetapi biasanya antara 6-8kg dengan penurunan 1-2 saiz baju dengan mengambil masa selama 23 hari sahaja! dan boleh disambungkan ke cycle kedua selama 46 hari dan penuruan sebanyak 15-20kg!! Lepas berat badan semakin menurun, jangan risau berat badan anda tidak akan naik mendadak setelah tamat program ini kerana program ini juga membantu untuk mengimbangi keseimbangan metabolism badan, Cuma pokoknya, mestilah kena patuh dan akur dengan program ini. BONUS!


Kebaikan lain menyertai program ini : -

1. Selain penurunan lemak di dalam badan, ia juga membaiki tahap kesihatan keseluruhannya.      Gula dan tekanan darah semakin stabil, kolestrol semakin menurun, tiada kebab kebas lagi.
2. Mendapat kualiti tidur yang lebih baik.
3. Tona kulit menjadi lebih sekata dan cantik
4. TIADA lagi FOOD CRAVING dan NAFSU MAKAN yang hodoh.
5. Emosi menjadi lebih stabil dan baik.
6. Jerawat semakin berkurang.
7. Sakit kepala dan allergic semakin berkurang
8. Meningkatkan kesuburan untuk hamil.


Sekali lagi, jangan risau.. Program ini selamat dan Dr Malinda mempunyai kepakaran tersendiri untuk mereka yang betul betul bernekad untuk kurus, sihat dan cantik. Anis nak kongsikan testimoni mereka yang telah berjaya menurunkan berat badan..


Puan Farah - Klik






Puan Suriya


Harga Pakej HCG :

 Pakej 23 hari - RM1580

Pakej HCG dan Supplements - RM1980

Pakej HCG 46 hari - RM2980




JOM DAFTAR SEKARANG!!!!!!!!

UNTUK MENGETAHUI LEBIH LANJUT - 

Whatsapp - 0175084430

ATAU

Email - drmalinda@gmail.com

ATAU





REVOLUSI BARU DALAM RAWATAN OBESITI

9 comments:

Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)