Thursday 22 March 2012

without U, i'm.... :')

Ketika kita mengeluh : “ Ah, tak mungkin kot... ”.
اَللّهُ menjawab : “ Jika AKU menghendaki, cukup Ku berkata “Jadi”, maka jadilah "

Ketika kita mengeluh : “ Beratnya dugaan ni, x sanggup aku ... ”.
اَللّهُ menjawab : “ AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan ”
...
Ketika kita mengeluh : “ serabutnyaa ... ”.
اَللّهُ menjawab : “ Hanya dengan mengingatku hati akan menjadi tenang ”

Ketika kita mengeluh : “ aku sedihh sangat... ”.
اَللّهُ menjawab : “ La Tahzan, Innallaha Ma’ana. Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah bersama dengan kita "


*Copy paste from Facebook. Jum-jum kita kongsi sama-sama :)

Aku alpa, aku lupa. Aku terlalu bahagia dengan keduniaan. Akhirat macam mana weh?! takkan kosong je?

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)