Amazin' Ramadan Special - Celebrate heriatge flavours with a modern & healthy twist!

Thursday, 22 March 2012

be strong +++


Assalammualaikum semua :) Senyumla, kan comel tue...
Tengok aku? Hati didalam sedih tapi boleh je senyum.. |kikikiki| Alah, Allah baru uji sikit tak kan dah nak nangis? :) |aku la tue, bukan aku cakap orang lain| walau macam mana pun, aku kena kuat. Kan3? -.-
Anis Khalilah Bt Abdul Rani, kau kena kuat. Sejak bila pulak jadi sensetif ni? Come on la, sikit je Allah cuit hati kau tue :)

Selama ini bukan main aku nasihat si Ainis Salwani tue |huhuhu| bersemangat! Yelah, mananya tak bersemangat, aku tak suka la tengok kawan-kawan aku sedih :') Hal perasaan jangan main-main tau. Apa-apa pun biarkan kawan-kawan aku bahagia, orang yang aku sayang tue bahagia dulu dan kemudiannya kebahagiaan aku itu akan menyusul.Alhamdulillah. Anis yang dulu memang degil giler. Hati kental. Orang buat apa pun, dia buat bodoh je. |hahahaha| macam tue la. Tapi sekarang, sensetif pulak. Apa ke hal pulak ni?! aiseman! Anis kuat!! Jangan nak nangis-nangis, tak lama lagi nak tinggal abah ibu adik-adik semua. jangan la nak sedih-sedih kan? =.=

Tengok aku pujuk hati? pandai tak? |kahkahkah| Malam tadi kan sedih tak dapat tolong abah :( Dalam pukul 11 mlalam tue, adik aku panggil dia cakap abah panggil aku~ Aku pun pergi kat abah, dalam kesayupan malam tue aku dengar abah membebel "tidur apa tah, awal lagi" :) sebenarnya aku dah tertidur dah lepas magrib tue |hoho| Bila malam, memang la susah aku nak lelapkan mata balik. Rupanya abah nak mintak tolong aku masukkan kaSperSky dalam laptop kesayangannya itu. Sebenarnya aku pun tak tahu. |hahahaha| tapi aku try je la. Abah aku try dari petang tue kot tapi still merah dan tak hijau-hijau. Lepas tue line berukband kat sini pulak, alahaiii ciput. So, memang la lembab. Lembab giler. Puas jugak aku cari-cari. Fikir-fikir macam mana nak buat. Yelah, aku punya laptop pun, orang lain yang tolong masukkan kaSperSky ni. Mesti orang lain tengah gelakkan aku kan, benda senang macam tue pun tak boleh buat. |hahaha| Tapi sumpah, aku tak reti. Tue yang terkilan sangat tak tolong abah tue. Sorry abah :')

Sepanjang aku cuti semester ni, duit memang kering la, jangan risau aku seorang yang cermat. |hahaha| duit yang ada hanya untuk topup dan selebihnya untuk isi minyak skuter aku tue :) Tapi skuter tue, nak bawak ke mana kan? Siapa yang nak naik, isi la kan. Aku dah berbudi korang kena berbahasa la kan :p Oleh itu, aku malas nak menyusahkan siapa-siapa, aku duduk diam-diam je la kat rumah. Nak mintak ibu duit, ibu bukan banyak duit sangat. Satu hari tue, macam mana tah boleh terkeluar dari mulut aku "nak topup pun tak de duit" tak lama lepas tue, ibu hulur Rm10. |hoho| aku macam teragak-agak nak amik. Pastu ibu cakap, isi minyak skuter sekali. Aku angguk je la. Haiiyaa, kecian ibu. Tengok, betapa besarnya pengorbanan ibu. Hulur jugak duit kat anak dia ni. Abah ibu, Anis sayang sangat-sangat. Kejayaan itu akan ku hadiahkan buat beliau-beliau. Dari tadika, UPSR, PMR, SPM sehingga la INSPEN ni, semua kejayaan hanya untuk mereka. InsyaAllah. Anis tak kan kecewakan ibu dan abah. Mudah-mudahan kejayaan itu sentiasa dan mudah mendampingi Anis. InsyaAllah. Iloveyou abah ibu :) Anis tak nak nangis-nangis lagi :') ia bukan disebabkan orang lain tapi disebabkan oleh diri Anis sendiri.

Sekian. Assalammualaikum. Kepada peminat setia itu, semoga awak dan keluarga sihat-sihat sahaja dan sentiasa dirahmati dan dilindungi Allah. Jaga solat, jaga diri, jaga ibu ayah, jaga adik-adik dengan sebaik-baiknya kerana mereka semua adalah anugerahNya yang tak ternilai. Kehilangan mereka tiada galang gantinya.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)
 
 photo an15_zps6q1sivad.png