Amazin' Ramadan Special - Celebrate heriatge flavours with a modern & healthy twist!

Sunday, 10 June 2012

Duhai Lelaki =.=


Assalammualaikum :)
Okeyyy, aku rasa mesti kaum wanita semua sokong aku kan bila korang baca kat atas tue? Kan? Kan? Kan? |huhuhu|


"Suami, hargai perasaan isterimu. Jangan biarkan dia menangis, kerana kamu tak pernah tahu, ada seseorang yang berusaha buatnya tersenyum."


Ayat kat atas ni adalah khas untuk pasangan yang sudah nikah :) Aku sendiri tak tahu apa motif aku buat ni semua tapi itula perasaan seorang wanita. Tapi kebanyakan kawan perempuan yang aku kenal, semuanya suka menangis kerana seorang lelaki. kenapa ek? |huhuhu| "kerana cinta" itu yang boleh aku katakan.



Ya. Aku pun menangis jugakk la. Ishhhh |hahaha| Tapi dengan tangisan itu buat aku lebih kuat untuk bangun dan melangkah. So, biarkan aku menangis. Tak payah pujuk :) Lama kelamaan, aku okey sendiri. Tapi itula, sebab apa yang aku tangiskan itu akan aku ingat sampai bila-bila. Ia juga akan buat aku lebih berhati-hati. Tahu sebab apa? SEBAB aku tak nak menangis kerana benda yang sama. Bukannya berdendam. Come on la.


Yang paling JAUH bukannya BINTANG,
 Bukan MATAHARI bukan juga REMBULAN..
Tapi Adalah MASA LALU dan takkan kembali..
SEMALAM yang luput menjadi secangkir KENANGAN.. KELMARIN yang terluput mengukir SESALAN...

Yang ada Hanyalah HARI INI dan AKAN DATANG. gunakanlah HARI INI sebaik mungkin kerana SEMALAM telah pergi buat SELAMANYA Dan HARI ESOK Belum pasti Milik kita.



Sama-sama la kita muhasabah sendiri. Doa dan tawakal penyelesaian terbaik. Sebelum tue, usaha dulu okeyy. Aku tak salahkan kaum Adam pun. Jangan risau, kita diciptakan oleh Allah di atas bumi ini adalah untuk saling bekerjasama. Saling melengkapi bukan untuk menyalahkan di antara satu sama lain. Assalammualaikum. Barakallah~

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)
 
 photo an15_zps6q1sivad.png