Friday 9 September 2016

Giveaway Tunai By Ahmadhasif.my



Assalammualaikum dan haiii semua :) Sebenarnya tak ada idea langsung dalam otak ni tentang kemerdekaan di kala ini |hahaha| tapi anis cuba je la. guna je la apa idea yang datang sekejap lagi. Tanya jugak kat encik tunang, apa yang awak terfikir tentang kemerdekaan? Nak tahu dia jawab apa?


" Kemerdekaan bebas dari segi rohani dan jasmani daripada jajahan asing. " okay fine, dia bagi definion of kemerdekaan kat anis. Btw thanks encik tunang ^^


Okay, tak apa.. throwback je la tentang hari memerdekaan haritu. Macam biasa, pagi 31 ogos tu bangun pagi dan tengok tv. Sebenarnya best tengok siaran langsung hari kemerdekaan kat tv tu. Paling anis suka tengok unit beruniform la. Segala tentera ada [dah ini paling admire]. Udara, laut dan darat. Tetapi tentera udara tetap di hati. ehh. Silap, tentera darat la sebab my hero is army. Yes. My encik abah <3


Selain tengok unit beruniform dan segala pancaragam tu, anis suka tengok aset yang dimiliki oleh tentera udara, darat dan laut. Sebab time ni la kita dapat tengok aset dorang. Sebab sebelum ni, segala aset.. Kenderaan semua dorang simpan. Rahsia negara awak! ^^ Rahsia negara ni dengan isteri ke, dengan anak ke.. dengan sepupu ke, mana boleh share. Harap faham ye.


Oleh itu, bila tengok negara Malaysia ni aman tanpa bunyi bom dan tembakan peluru di sini dan sana, syukur sangat. Terima kasih wira wira negara.. Bapa kemerdekaan dan semua mereka yang bersungguh sungguh memperjuangkan tanah Malaysia ni. Kita ni, lahir.. Bukak je mata, Malaysia dah aman. Alhamdulillah. Tak payah nak menyorok atau sembunyi daripada musuh. Kan?


Syukur dilahirkan sebagai Anak Malaysia. Terima kasih Malaysia. Sebagai Anak Malaysia, kita kena jaga Malaysia sebaik mungkin. Dulu.. Susah Oooo nak bebaskan tanah malaysia aka tanah melayu ni daripada penjajah. So tak kan sekarang ni kita senang senang je nak bagi balik negara kita sendiri kat penjajah. Fikir fikirkan.



12 comments:

  1. Hai :) Senarai pemenang segmen dah ader :)

    http://mekzumbie.blogspot.my/2016/09/10-pemenang-segmen-hang-komen-hang.html

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan..
    Semoga berjaya 😄

    ReplyDelete
  3. Salam singgah blogwalking dri sgmen yg sma.Good luck!

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

    Sementara tunggu hari tamat giveaway ni jom blogwalking dulu blog peserta lain sambil2 baca artikle mengenai kemerdekaan yang mungkin dapat menaikkan semangat patriotik kita ni.. hehe..

    Senarai Peserta Giveaway Tunai RM30

    ReplyDelete
  5. Good luck.. Cikla singgah dr segmen sama...

    http://ciklapunyabelog.blogspot.my/2016/09/giveaway-tunai-by-ahmadhasifmy.html

    ReplyDelete
  6. singgah menabung dari segmen yang sama :D
    http://mellyacrayola.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. salam

    saya join juga

    http://notamengajarbelajar.blogspot.my/2016/09/giveaway-tunai-by-ahmadhasifmy.html

    ReplyDelete
  8. Terima kasih kerana sudi menyertai giveaway ini..

    Senarai Pemenang Giveaway Tunai RM30

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)