Amazin' Ramadan Special - Celebrate heriatge flavours with a modern & healthy twist!

Thursday, 18 July 2013

Perjalananku disisi dirimu.


Semakin hari semakin sibuk. Lumrah seorang pelajar. Begitulah. Usah mengeluh. Teruskan perjalananmu. Teruskan perjuanganmu. Usah dan Jangan lagi pandang belakang. Terimalah. Sesungguhnya menjadi tulang belakang kepada mereka-mereka adalah sangat-sangat mulia. Jangan mengeluh sayang. Jangan mengungkit wahai diri. Kongsikanlah apa yang ilmu kau ada. Bukan kau memandang seorang demi seorang dan mengatakan, "Ahh dia tak buat apa-apa. It is unfair!" Sabar diri. Kau kena mengajar mereka bukan sesuka hati kau menuding jari dan membuat konklusi sendiri. Mereka semua memerlukan tunjuk ajar kau bukan ketidak puasan hati dari kau, diri. Maaf.

Ya. Dia selalu menasihati aku saban malam sebelum mata ini terpejam dan dijamu dengan mimpi-mimpi indah bahawa Redha dan ikhlaskan semuanya. Tak salah jika buat segalanya untuk mengajar. Jangan terasa diri diperhambakan. Betulkan niat untuk menolong. Allahuakhbar! Tahukah anda semua bahawa apa yang diri ini buat, Allah hadiahkan dengan sebuah nikmat yang tidak dijangka. Mungkin bagi sesetengah orang benda tu kecik tapi bagi aku, ia adalah sesuatu yang amat-amat berharga.

Belajarlah diri untuk ikhlaskan hati. Redha dengan segala kau beri. Bukan untuk kau simpan di dalam hati dan lama kelamaan ia menjadi sebuah dendam. Ingat wahai diri. Dengarlah wahai hati. Dirimu milik hakiki Allah. Bersihkanlah hati agar jika kau kembali pada Pencipta dengan hati yang bersih, kau takkan menyesal selama kau hidup di dunia ini dan kau tak akan minta untuk kembali semula ke planet bumi yang penuh pancaroba. Ingatlah wahai diri yang aku sayang. Hidup cuma sekali. Kau jangan pernah persiakan ini semua.

Okeylah. Assignment CTU perlu disiapkan. Maklumat dah dapat. Alhamdulillah. Terima kasih adik-adik tapi yang sedihnya assignment valuation. Awat susah sangat? Susahnya nak buat orang percaya. Akak, kami tak akan jual salinan geran rumah akak. Kami tahu salah disisi undang-undang. Percayalah kat kami ni. Kami cuma nak belajar. Allah permudahkan segala urusan kami :') 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)
 
 photo an15_zps6q1sivad.png