Monday, 26 November 2012

tiga hari sahaja :)


Assalammualaikum. Sihat? Itu je la benda yang aku selalu tanya kan? Dah tak ada modal lain ke? |huhuhu| Apa-apa pun semoga kamu semua berada dalam keadaan yang okey-okey sahaja. InsyaAllah (^___^)

Okey, 24hb bersamaan hari sabtu aku sudah mendaftarkan diri di uitm. Alhamdulillah. Semua berjalan dengan lancarnya. Ya, Allah permudahkan urusan ku dan keluarga. Bila dah settle soal kolej kediaman dan soal barang-barang yang di bawa, abah terus mendapatkan borang penangguhan orientasi. Dah siap isi semua, alhamdulillah. Mereka melepaskan aku menghadiri majlis konvokesyen. Yang penting, surat aku tulis pengecualian bukan penangguhan orientasi. Tak nak aku orientasi banyak-banyak kali. Esok lepas settle majlis konvo, aku terpaksa berangkat pantas ke Perak. Tak sabar rasanya nak konvo esok ^____^

Bertambah gembira lagi bila dua orang sahabat ku di sini dapat juga melangkah kaki ke uitm. Mereka adalah Ainis dan Intan. Alhamdulillah. Syukur sangat. So tak la aku kesepian sangat di sana. |hahaha| Tapi sadisnya, Eha tak dapat join kami. Maybe rezeki dia bukan bersama kami. Maybe tudm itu rezekinya. Amin. InsyaAllah. Hubungan kami tidak akan terhenti dan terputus setelah selesainya Majlis Konvokesyen Ke tujuh ini. Kami berempat akan still bersama-sama walaupun jasad kami terlalu jauh tetapi hati dan perasaan kami akan tetap bersatu :')

agak-agak apa benda tu?


Ini adalah jubah konvo untuk esok. Saiz xs okey. Encik KA cakap, saiz kecik gler. Yang paling kecik kot. Sekali lagi aku ulang. |hahaha| So sweet |heee| Alhamdulillah. Esok aku akan terima dua anugerah. Anugerah apa? Tunggu. . . |hahaha| Aku akan update bila uitm bagi cuti nanti |hoho| almaklum la anti virus untuk laptop tak beli lagi. Kang asyik online jek, kena virus pulak laptop kesayangan tu. Dahla hari tu memory card kena virus. Tension tahu tak. Habis gambar encik KA hilang (O.-)

Cukupla sampai di sini. Tentang konvo, nanti aku update lagi. InsyaAllah. Jaga diri. Jaga solat. Jaga akhlak. Belajar rajin-rajin tau. To Syafiqah Sharmeen . . . aku tak pasti sama ada aku eja nama dia betul or tak, kalau tak betul sorry sangat-sangat. Good luck untuk test computer esok (27/11/12. Selasa). InsyaAllah. Kacang goreng je >.<

Assalammualaikum dan selamat malam buat semua. Selamat berkonvokesyen kawan-kawan. SPHT SPGT 2010/2011 :)

Tuesday, 20 November 2012

.darul aman.

Assalammualaikum semua (^.-)
Semoga kalian semua berada dalam rahmat Allah. InsyaAllah. Apa cerita? Okey? Harap okey-okey saja :)

Sekarang aku tengah menghitung hari untuk meninggalkan rumah. |hohoho| Alah, bukan nak tinggalkan rumah terus pun. Yang penting tempat yang aku nak pergi tu tak la jauh sangat pun. Langkah satu negeri pun tidak. Hee (^.^)

Persiapan untuk ke sana, insyaAllah dah selesai ehh hampir selesai la. Just barang-barang je tak excited nak berkemas. Yelah. Dekat je pun bukan nak pergi uws, sydney kan? |huhuhu| Apa-apa pun, alhamdulillah. Yang mana Allah dah tetapkan, itu adalah yang terbaik buat diriku (^___^)

Untuk persiapan konvo 27hb ni, alhamdulillah. Tak sabar menanti detik itu. Tadi Inspen dah call, dia tanya family datang tak? Aku jawab je la family datang (^.-) Tapi itula, surat konvo pun tak dapat lagi. Macam mana nak mintak pelepasan time orientasi nanti? Sejak pindah kedah ni, surat dari Inspen payah nak sampai. Ceruk sangat ke rumah aku ni? Aiiiyaaa. Okey, semoga berjalan dengan lancarla urusanku dan family nanti. Amin (0.-)

Tadi ikut pn ibu p rumah tok dan tokwan. Alah, biasala tu kan. Asyik nak ikut pn ibu je. Laika dan syauqi pun ikut sekali. So, tak ada kerja dan aku pun cari la kerja. Inila kerja aku. . .

okey. padi tak masak lagi.
depan tu ada orang tanam jangung.

:) alhamdulillah

CiptaanNya tiada tandingan.

bumi darul aman.

Just untuk ketenangan.

just smile and smile.

weee (^_____^)

pemandangan di atas sana. subhanallah.




Itula tak ada kerja jadi kerja pulak. Saja nak abadikan ciptaan Allah dalam blog ni :) Semoga kita semua tidak alpa untuk terus mensyukuri nikmatNya. Sesungguhnya bila kita mensyukuri nikmat Allah, Allah akan gandakan nikmatNya buat kita. Percayalah. Jangan banyak mengungkit dan mengeluh sangat. Jangan sedih. Kuatkan semangat.

Kepada bakal zauji, insyaAllah. Tahniah dapat temuduga spa lagi. Buat yang terbaik. Berdoa dan terus berdoa. Usaha kuat-kuat. |hehehe| Kalau gugup, minum air banyak-banyak (^.-) Kepada kawan-kawan Inspen yang dapat temuduga spa. Tahniah kawan-kawan. Buat yang terbaik. Jangan takut jangan gentar, encik dan puan penemuduga tak makan pun korang. Senyum jangan tinggal. InsyaAllah. (o.-)

Assalammualaikum. Jaga diri. Jaga solat. Jaga akhlak. Semoga anda semua berada dalam ketenangan. Senyum. Senyum. Senyum. Tabahkan hati. Kuatkan semangat (^_______^)

Tuesday, 13 November 2012

Dari utara ke selatan. Dari selatan ke utara.


Nama saya gemok :]
 Assalammualaikum kawan-kawan. Selamat petang semua. Alhamdulillah :)

Hari ini kerja aku adalah mencuci en abah punya kereta dan sesuka hati aku je bagi nama kat kereta tu. |hahaha| Okey aku ni bukan la rajin sangat pun. Dari bulan tujuh hingga bulan sebelas duduk rumah ni, dua kali je kot aku basuh kereta tu. Nampak tak kemalasan di situ? Penatla basuh kereta tu >.< lagipun time nak gosok bumbung kereta tu bukan aku sampai pun. Dah panjat kerusi dah tapi kerusi tu bergoyang-goyang. Kang tak pasal-pasal jadi nangka busuk plak :]


Gemok ni perlu dicuci bersih-bersih walaupun ia tak sekilat dicuci oleh en abah. Apa-apa pun aku dan Zulaikha dah buat yang sehabis baik. Basuh kereta tak macam mana pun, baju basah je yang lebih :p Okey gemok, lepas ni kau kena bawak aku dan family menjelajah Semenanjung Malaysia. Tak ada la semenanjung sangat. |hahaha| Dari utara ke selatan, lepas tu kau kena patah balik dari selatan ke utara pulak. Sebab tu la aku basuh kau. |hohoho| Enjin dan segalanya en abah dah servis. InsyaAllah tip top semuanya. Gembiranya. (^___^)


Tapi itulah, perjalanan aku hanya sampai di negeri Selangor je. |huhuhu| Family aku tetap meneruskan perjalanan mereka terus ke selatan tanah air. Kesian kat aku kan? :'(  Tak apalah, Allah dah rancang yang terbaik buat diriku :) Yang penting, Kluang . . Tunggu aku okey. Tak lama dah ^_^


24 november 2012 hingga 27 november 2012
Kedah ---> Perak (hantar aku di uitm) ---> Selangor (hantar aku di inspen) ---> Melaka ---> Johor dan patah balik
Johor ---> Melaka ---> Selangor (family hadiri konvo) ---> Perak (hantar aku balik ke uitm) ---> Kedah


Semoga perjalananku dan keluarga sentiasa dilindungi olehNya. InsyaAllah. Semoga Allah permudahkan urusanku dan urusan keluargaku. Amin. Sampai di sini sahaja coretan kali ini. Weee!! InsyaAllah. Kita akan bertemu lagi. Jaga diri. Jaga akhlak. Jaga solat. Asslammualaikum. (^.-)

Tuesday, 6 November 2012

Cerita Semalam (^___^)



Assalammualaikum. Hai. Hai semua (^_____^)
Hari ni punya entry memang bersangkut paut dengan yang semalam. Semalam dan semalam punya entry. |Carilah sendiri ye| |HUHU| Okey, first sekali aku nak memanjatkan kesyukuran kerana nadi aku masih berdenyut lagi untuk hari ini. Alhamdulillah. Aku masih boleh melihat kebesaran Allah lagi. Aku boleh melihat wajah ibu abah dan adik-adik serta family ku lagi. Dan dia yang jauh di sana. Aku tak dapat lihat wajah dia tapi aku dapat merasai cintanya walaupun  jauhnya kami beribu-beribu batu. Apa-apa pun. Syukur! Semangat! (^.-)
 
 
Semalam keputusan uitm keluar untuk kemasukan semester 2 2012/2013 dan kejap. Kejap. Kejap. |HEHEHE| Korang nak tahu? Benda inilah yang aku duk tunggu dari time bulan puasa dan sampai semalam. Ya Allah. Memang betul-betul menguji kesabaran. Okey, keputusan tu dijangka diberitahu pada pukul 2 petang 5 Nov. Aku dengan kawan-kawan try check dalam pukul 2 lebih, tak boleh tahu lagi kot keputusannya. Tunggu punya tunggu. Dalam pukul 4 lebih, dekat-dekat pukul 5 jugak baru dapat tahu keputusannya dan. Dan. Dan alhamdulillah. Aku berjaya. Syukur kepada Allah. Terima kasih abah. Terima kasih ibu. Terima kasih awak. Terima kasih kepada family awak kerana mendoakan kejayaan ini. Dan ibu abah inilah hadiah dariku untuk kalian. Terima kasih :)))
 
 
Ingat tak aku pergi temuduga hari tu? Untuk course perancang bandar dan wilayah. Okey korang silap besar. Aku tak dapat pun course tu -.- Kiranya kejutan la pada diri sendiri. Aku pun terkejut beruk bila tengok kos yang aku dapat. Yang penting, i love you lah pengurusan hartanah. |HAHAHA| Yup, aku dapat course pengurusan hartanah. Ya Allah memang bersyukur sangat. Memang tak dapat digambarkan. Agaknya encik penemuduga tu tolong aku tak untuk dapatkan course pilihan pertama aku tu? Kalau betul lah. Thank you very much encik penemuduga (^___^) Ibu cakap, mungkin rezeki aku. Time temuduga hari tu uitm dekat je dengan rumah, so tak ada alasan untukku tak nak pergi temuduga tersebut.  Lepas tu rezeki lagi bila dapat keputusan, aku dapat course pilihan pertama. Alhamdulillah :D
 
Lupa nak bagitahu, aku akan mendaftarkan diri di Uitm Sri Iskandar, Perak pada 24 Nov ni. 27 Nov ni konvo kot. Aku pun tengah pening. Agak-agak dapat tak aku pergi konvo? Sayangla kalau tak dapat pergi konvo. Inspen ohh Inspen, saya amat merindui anda =.= Tolongla faham saya ni. Saya nak berjumpa dengan anda. Saya harap, saya boleh balik ke pangkuan anda. Saya nak konvo kat dewan jubli yang serba merah tu. Please +.+
 
 
Tak apalah, semoga Allah mempermudahkan urusan ku ini. InsyaAllah. Rezeki dah ada di depan mata, so mensyukurinya lah. Allah bagi peluang so kena menghargainya lah. InsyaAllah. lepas ni aku akan jelajah utm, skudai plak. InsyaAllah dalam course penilaian :) ini bukan sekadar angan-angan mat jenin tetapi aku wajib buktikan. InsyaAllah. Menjadi seorang pegawai penilaian atau valuer itu semakin dekat di hati ini. Okey, masa hadapan. Tunggu aku ye.
 
 
Lastly, nanti aku update lagi ye? InsyaAllah. Jaga diri baik-baik. Jaga solat. Jaga akhlak. Semoga Allah kasih. Semoga Allah sayang. Senyum yang tinggal. Sekarang Allah uji kita, kita kena kuat. Lepas ni Allah mesti hadiahkan kat kita dengan sesuatu yang tak dijangka. Percayalah. Assalammualaikum.  (^_______^)

Thursday, 1 November 2012

selamat datang november :}






Assalammualaikum. Selamat malam semua (^.-)
Ingat malam ni nak update sikit je sebelum tidur ni. Tadi bukan main mengantuk, sekarang tak nak gatal pulak nak tidur :| Geram je.

November, be nice to me okey? (^_____^) 
Mudah-mudahan apa-apa yang berlaku pada bulan ni semuanya berjalan dengan lancarnya. Amin. Tiga debaran yang ditunggu-tunggu pada bulan ini. InsyaAllah. InsyaAllah. InsyaAllah. Harap-harap berjaya la hendakNya. Kalau tak berjaya, jangan sedih dan cuba lagi ^__^

Pertamanya, esok en KA akan pergi temuduga. Semoga berjaya ya. InsyaAllah, jika rezeki dah tertulis dapatla jawatan itu. Amin. Selepas beberapa minggu, keputusan temuduga akan keluar, harap-harap ada lah rezeki buat awak. InsyaAllah. Anyway good luck.

Kedua, 5 November ni |huhuhu| good luck la pada diri sendiri dan kawan-kawan yang lain. Usaha, usaha dah kan? Berdoa, berdoa dah kan? Tawakal, tawakal dah kan? So berserah je lah sama ada dapat or tak sambung belajar ni (^.-) Kalau diikutkan, keputusan tu keluar 30 Oktober tapi postpone pulak. Sebenarnya, aku sendiri pun tak tahu bila keputusannya. Intan yang bagitahu ni. Nampak tak, aku tak hambik peduli pun tentang ni semua? |hohoho|

Dua tiga hari ni aku banyak mesej dengan Aloy kat facebook tu, almaklumla orang nak pergi UWS. Nak tanya jugak kan apa persediaan dia? Dia bagitahu mungkin 5k sebulan dibelanjakan kat sana termasuk makan minum dan tempat tinggal. Pehh. Banyaknya! Mahalnya! Terduduk, tertonggeng terus aku. |Ahh aku tipu| Cer kali 12 bulan. Pastu cer kali dua tahun. |hahaha| Banyak Oooo (o.0) Niatku terkubur di situ.

Ketiga, 27 November ni. InsyaAllah Hari Konvokesyen (^_____^) weeee. Tak sabar nak tunggu hujung bulan ni. Bukan apa, nak jumpa kawan-kawan. Janji itu ini. Nak datang awal la. Nak keluar sama-sama la. Nak lepak sama-sama la. Nak story sama-sama la. Ntah ada masa ke tidak nanti. Kadang-kadang janji je lebih, buatnya tidak. Masing-masing dah penat.

Okeylah, terpanjang pulak. Sorry. Cukup la dulu. Lain kali aku update lagi. InsyaAllah. Jaga diri baik-baik. Jaga solat dan jaga akhlak. Assalammualaikum. Selamat malam semua (^.-)
Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)
 
 photo an15_zps6q1sivad.png